W czym pomoże content marketing?

Content marketing to bardzo popularne narzędzie promocyjne. Zalet content marketingu jest mnóstwo, dlatego coraz więcej firm zdaje sobie sprawę że umiejętnie prowadzony blog może być furtką do budowy marki.
Budowa wizerunku firmy
Mówiąc o korzyściach wynikających ze stosowania Content Marketingu w firmie jest budowa eksperckiego wizerunku w sieci. Firmy do prowadzenia bloga często zatrudniają specjalistów z branży którą się zajmują. Takie usługi nie należą jednak do najtańszych. Czasami więc bloga prowadzi pracownik firmy, lub wynajęta w tym celu zewnętrzna agencja marketingu.
Pomaga w pozycjonowaniu
Content marketing jest też bardzo pomocny w pozycjonowaniu strony internetowej. Wartościowe artykuły są znacznie lepiej indeksowane przez Google. Poza tym liczy się też ich długość. Generalnie im dłuższy artykuł, tym większa szansa na osiągnięcie celu jakim jest miejsce w pierwszej dziesiątce wyników.
Z tego powodu agencje zamawiają u copywriterów artykuły o długości nawet do 20 tysięcy znaków. Największe znaczenie ma jednak jakość, bo roboty Google od pewnego czasu potrafią rozpoznać, czy dany tekst będzie wartościowy dla użytkownika. Wybierając copywritera trzeba sprawdzić czy posiada on wymaganą wiedzę na temat, którego się podejmie. Pamiętać należy także iż wyznacznikiem jakości często jest cena. Ciężko otrzymać bardzo merytoryczny artykuł w cenie kilku złotych. Stawki najlepszych specjalistów od content marketingu wynoszą najczęściej powyżej 50 złotych za 1000 znaków. Warto jednak ponieść te koszty by wprowadzić bloga na wyższy poziom.