Gdzie można zarejestrować działalność gospodarczą?

Aktualnie coraz więcej osób decyduje się na własny biznes. Jakie miejsce prowadzenia działalności gospodarczej można wpisać w dokumentach? O tym dowiecie się czytając dzisiejszy wpis.
Co mówią przepisy o swobodzie działalności gospodarczej?
Warto wiedzieć, że w trakcie rejestracji własnej firmy trzeba podać adres zamieszkania, adres zameldowania (jeśli jest inny niż pierwsza informacja), a także miejsce prowadzenia działalności. Opcjonalnie przyszli właściciele przedsiębiorstw podają też adres do doręczeń, adres dodatkowego miejsca realizowania czynności czy przechowywania dokumentacji rachunkowej.
Tytuł prawny do lokalu
Oczywiście, miejsce prowadzenia działalności może być wpisane tylko wtedy, kiedy dana osoba ma do niego prawo. Jakim tytułem do lokalu musi dysponować? Są to między innymi prawo własności, najem, dzierżawa, użyczenie, użytkowanie wieczyste czy inne stosunki zobowiązaniowe wynikające z regulacji prawnych.