Czy prowadzenie social media sprawdzi się w każdym biznesie?

Rozważasz działanie w mediach społecznościowych, ale nie masz pewności, czy twoja branża rzeczywiście się do tego nadaje? Sprawdź, czy twoje obawy są słuszne.
Prowadzenie fanpage na Facebooku – co daje?
W ten sposób możemy zyskać wpływ na budowanie zaufania do marki. Wszystko dlatego, że za pośrednictwem tworzonych postów nawiązujemy i podtrzymujemy kontakt z odbiorcami. Jeśli regularnie będziemy dbać o to, by trafiał on na wysokiej jakości treści – angażujące, ciekawe i profesjonalne – z czasem utwierdzi się w nim świadomość, że ma do czynienia z rzetelną i godną zaufania marką.
Prowadzenie fanpage na Facebooku, podobnie jak prowadzenie profilu na Instagramie, to także szansa na zaciekawienie odbiorców swoją ofertą. Pamiętajmy, że prezentować możemy ją nie tylko na swojej firmowej stronie, ale także w social mediach. W ten sposób mamy możliwość informować odbiorców o tym, co regularnie znajduje się w ofercie, jak też powiadamiać o aktualnych promocjach, czy przyszłych produktach/usługach, których warto wyczekiwać
Prowadzenie social media – jakie branże mogą na tym skorzystać?
Może się wydawać, że prowadzenie fanpage to opcja głównie dla firm, działających w branży:
- modowej;
- kosmetycznej;
- jubilerskiej;
- meblowej.
Nie warto jednak zamykać się tylko na te rodzaje przedsiębiorstw. Obecnie można znaleźć nawet zakłady pogrzebowe, które promują swoją działalności, decydując się na prowadzenie social media. Granica między branżami w tej kwestii zaczyna się więc zacierać i sztywne trzymanie się z góry narzuconych podziałów ma coraz mniejszy sens.
Jak fachowo zadbać o prowadzenie profilu na Facebooku?
Do wyboru mamy dwie opcje. Możemy zdecydować się na samodzielne opiekowanie się profilem. Jeśli jednak nie mamy w tym doświadczenia, nie jesteśmy w stanie poświęcić czasu na moderację komentarzy, regularne tworzenie treści i reagowanie na zapytania klientów, lepszą opcją będzie prowadzenie profilu na Facebooku ze specjalistami.